Agencja Badawcza „Total Effect”
Skowron Sp. j.
TEL.:
+48 723 696 452
ADRES:
ul. Romantyczna 19/30, 20-533 Lublin
NIP:
712-324-25-72
KRS:
0000381484
FORMULARZ KONTAKTOWY:
Wypełnij poniższe pole
Wypełnij poniższe pole
Wypełnij jedno z poniższych pól
Wystarczy jedno
z dwóch
« OFERTA

Badania percepcji cen

Badania percepcji cen są nieodzowne w sytuacji, gdy firma:
  • obserwuje trudny do wytłumaczenia spadek sprzedaży,
  • odczuwa potrzebę modyfikacji polityki cenowej i chce dowiedzieć się w jaki sposób rynek może zareagować na zmianę poziomu cen,
  • dostrzega potrzebę modyfikacji produktu lub sposobu świadczenia usługi i dostosowania jego/jej ceny do wprowadzonych zmian ale nie posiada wiedzy, które obszary w istotny sposób budują wartość produktu/usługi, bądź przeciwnie, mają na nią bardzo niewielki wpływ,
  • planuje zmienić cenę produktu/usługi przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka utraty zainteresowania klientów,
  • chce porównać się z konkurentami pod względem relacji cen produktów/usług do postrzeganych przez klientów wartości.
Cena stanowi najczęściej główny czynnik wyboru zakupowego dokonywanego przez klienta. W jego opinii odzwierciedla wartości oferowane przez produkt lub usługę. Ceny produktów i usług stanowią zatem istotny element oferty każdej firmy, dlatego tak ważne jest poznanie opinii klientów na temat produktów i odpowiadających im cen.

Dzięki badaniom percepcji cen otrzymujemy nie tylko informacje o tym, czy dany produkt lub usługa jest postrzegana jako droga lub tania, ale także ile potencjalny nabywca jest w stanie zapłacić oraz jakie cechy i w jakim stopniu na to wpływają.

Korzyści płynące z badania percepcji cen to:
  • poznanie cech produktu/usługi, które wpływają na postrzeganą przez klientów wartość produktu/usługi,
  • ocena stopnia wpływu poszczególnych cech produktu/usługi na postrzeganą wartość;
  • poznanie opinii konsumentów odnośnie cen produktów/usług oferowanych przez firmę i jej konkurentów,
  • możliwość wskazania i porównania dostępnych na rynku produktów/usług pod względem ceny i oferowanych wartości,
  • wskazanie zależności występującej między dostrzeganymi przez klientów wartościami produktu/usługi a ceną, która pozwala stwierdzić, czy dany produkt jest odbierany jako zbyt drogi, "cenowo korzystny" lub tani w stosunku do oferowanych korzyści,
  • wskazanie cech produktu/usługi, których niewielka modyfikacja przełoży się na znaczący wzrost postrzeganej przez klientów wartości.

Agencja Badawcza Total Effect prowadzi badania percepcji cen równolegle na wielu płaszczyznach, przy użyciu szerokiego wachlarza metod badawczych (jakościowych i ilościowych), dzięki czemu uzyskuje wysoką obiektywność, wiarygodność i rzetelność przedstawianych w raporcie wyników.